Stezka Plynárenská – El. Krásnohorské otevřena

Zhotovitel projektu: AP2projekt s.r.o.
Realizační firma: K – BUILDING CB, a.s.
Cena včetně projekční přípravy: 11 290 716 Kč vč. DPH, z toho je 7,8 mil. Kč z dotace IROP
Investor: Statutární město České Budějovice
Termín stavby: duben 2024 – listopad 2024


Suché Vrbné má novou smíšenou stezku pro chodce a cyklisty. Spojuje stávající kus stezky v ulici Vodní s ulicí Elišky Krásnohorské.


Zobrazit větší mapu

Je vedena zčásti po tělese bývalé vlečky, v dlouhodobě zarostlém a těžce prostupném prostředí. Nová stezka je osvětlená, široká 3 metry.

Oceňujeme jednoduchost napojení do uliční sítě na východní straně (ulice Elišky Krásnohorské). Sjezd je bez obrubníku či jakéhokoli schodu. Dle příslušných norem a vyhlášek je zde použit varovný pás pro nevidomé a příslušné svislé dopravní značení.


Návaznosti teprve vzniknou

Zóna 30

V navazující uliční síti okolo Elišky Krásnohorské vznikne v blízké době zóna 30. Současně též cykloobousměrky, které jsou po stavbě této stezky nezbytné. Návrh stanovení již byl vyvěšen na úřední desce, nyní se čeká na dokončení procesu stanovení a následnou realizaci dopravního značení.

Nové cykloobousměrky vzniknou právě v části ulice Elišky Krásnohorské, která je nyní jednosměrná pro všechna vozidla.

Budoucí oblast zóny 30 v části Suchého Vrbného

Směr k nádraží

Na západním konci stezky je situace horší. Nedošlo k úpravě dopravního značení, a tak nájezd a sjezd z navazující stezky či ulice Vodní, není možný. Při jízdě v jakémkoli směru je nutné sesednout z kola.

Dopravní značení

Alespoň jedna značka využívá stožáru veřejného osvětlení

Poslední výtkou k realizaci je množství samostatných sloupků dopravního značení a velikost samotných značek. Při každé příležitosti doporučujeme osazovat značení ve zmenšené velikosti dle technických podmínek Ministerstva dopravy a zavěšování značek oboustranně na jeden sloupek. S ohledem na přehlednost, finanční náklady realizace i údržby, a vizuální smog.