Byla otevřena část západního vnitřního okruhu městem. Silnice spoojující sídliště Máj s oblastí Švábova Hrádku, jejíž součástí jsou oboustranně vedené smíšené stezky pro chodce a cyklisty. Zde je naše zhodnocení.
Zhotovitel projektu: ZESA s r.o.
Investor: Statutární město České Budějovice a Jihočeský kraj
Termín stavby: květen 2022 – prosinec 2023
Stručně
Zastávky MHD
Součástí propojení jsou dva páry zastávek MHD. Na celkovou velkorysost stavby je překvapující uspořádání zastávek. Vyčkávací plocha pro cestující je od stezky oddělena zábradlím, přičemž jsou ponechány pouze dva úzké průchody na jejích koncích.
Přístřešek zastávky je pak umístěn za stezku pro chodce a cyklisty. Při tom jak se dbá na zábradlím oddělenéí nástupiště, je toto kolizní řešení podivné. Pokud musí být nástupiště odděleno zábradlím, máme lepší příklad např. na Zavadilce, nebo zanádražní komunikaci s přístřeškem hned na zastávce.
Křižovatky a přechody
Bohužel je všude nutné sesednout z kola a převést jej po přechodu, či místě pro přecházení. Takové řešení je obzvlášť smutné a jednoznačně špatné.
Nevhodný povrch stezek
Z neznámého důvodu jsou stezky dlážděné betonovou zámkovou dlažbou. To znemožňuje jízdu na kolečkových bruslích. Pokud musí být stezka dlážděna, je vhodné použít dlažební kostky bez sražených hran. Taková dlažba je mnohem hladší.
Nájezd z ulice Na Sádkách
Před zahájením stavby jsme měli podnět na doplnění nájezdu na stezku z ulice Na Sádkách. Šlo by o snížení obruby a napojení chodníku. Nepodařilo se jej doplnit, každopádně jej lze doplnit dodatečně.
Branišovská
Jihočeský kraj spolu s městem chystá rekonstrukci Branišovské. Vzniknou zde cyklopruhy a při té příležitosti lze doplnit napojení na stezky podél nové silnice. Budeme se snažit o umožnění jízdy na kole přes přechody pro chodce a chodníky okolo okružní křižovatky. Jízda na kole na okružní křižovatce je nebezpečná (důvody např. zde) a rozhodně není komfortní pro nikoho z účastníků provozu.
Díky za článek, nejezdím tudy, tak si díky vám mohu udělat představu. Je to, řekl bych, klasický případ, kdy nikdo z architektů/projektantů/investorů doopravdy na kole nejezdí. Je to vlastně udělané pro řidiče aut, aby se jim cyklisté nemotali ve vozovce. Pak budou ale chodci nadávat cyklistům, protože fakticky na „koncích“ nikdo sesedat nebude. Já nevím, proč je u nás pořád snaha vymýšlet nová špatná řešení místo toho, abychom se podívali někam, kde to funguje lépe (většinou na západ od nás). Pevné nervy v sedle!
Díky za článek, nejezdím tudy, tak si díky vám mohu udělat představu. Je to, řekl bych, klasický případ, kdy nikdo z architektů/projektantů/investorů doopravdy na kole nejezdí. Je to vlastně udělané pro řidiče aut, aby se jim cyklisté nemotali ve vozovce. Pak budou ale chodci nadávat cyklistům, protože fakticky na „koncích“ nikdo sesedat nebude…